Dla Państwa wygody przygotowaliśmy zbiór najczęściej zadawanych pytań związanych z wynajęciem auta w AVIK Rent A Car Iwona Kwiatkowska.

1. Kto może wynająć samochód?

Każda osoba, która ma ukończone 21 lat oraz posiada od co najmniej 1 roku ważne na terytorium Polski prawo jazdy uprawniające do kierowania pojazdem. Drugim wymaganym dokumentem jest dowód osobisty lub paszport. W niektórych wypadkach wymagamy aby kierowca miał ukończone 26 lat.

2. Czy można wynająć samochód na firmę? Co z fakturą VAT

Wynajem samochodu może odbyć się na firmę. Zawsze wystawiana jest faktura VAT

3. W jaki sposób można zapłacić za wynajem?

Za wynajem samochodu pobieramy płatność z góry. Wynajem samochodu może być opłacony różnymi metodami: kartą debetową/kredytową, przelewem lub gotówką. Przy płatności przelewem należy pamiętać że środki muszą być zaksięgowane na naszym koncie przed wydaniem auta.

4. W jaki sposób można wpłacić depozyt, zwracany po okresie wynajmu?

Depozyt, który jest formą zabezpieczenia transakcji wypożyczenia samochodu, może być wpłacony: kartą debetową/kretydową ( usługa preautoryzacji – blokady środków na koncie ), przelewem lub gotówką .

Odblokowanie kaucji przez AVIK następuje niezwłocznie , tj. W dniu w którym auto zostało zwrócone. W zalezności od rodzaju karty może to potrwać od 48h do 200h. Nasza firma nie ma wpływu na czas oczekiwania na odblokowanie środków na karcie.
Kaucja w gotówce jest zwracana przy odbiorze auta.
Kaucję w gotówce można wpłacać w EURO, USD, GBP I NOK

5. Czy wynajętym samochodem może kierować również inna osoba?

Tak. Nie pobieramy za to dodatkowych opłat. Wystarczy, że zostanie to zgłoszone w momencie rezerwacji lub odbioru samochodu. Dodatkowy kierowca jest usługą bezpłatną w Wypożyczalni Samochodów AVIK. Wymogiem jest posiadanie przez tę osobę ważnego na terytorium prawa jazdy uprawniającego do poruszania się autem oraz drugiego dokumentu tożsamości ( dowód osobisty lub paszport ). Nie zapomnij wpisać dodatkowego kierowcy do umowy najmu.

6. Czy wypożyczonym samochodem można wyjechać poza granicę Polski?

Tak. Wystarczy, że zostanie to zgłoszone w momencie rezerwacji lub odbioru samochodu, z zastrzeżeniem, iż musi to być terytorium Unii Europejskiej. Wyjazd poza granicę Polski jest usługą dodatkowo płatną ustalaną indywidualnie w zależności od kraju do którego chce udać się Klient.

7. Czym jest dodatkowe ubezpieczenie?

Dodatkowe ubezpieczenie jest to zniesienie udziału własnego w szkodach, które są likwidowane z AutoCasco wypożyczonego samochodu. Standardowo za szkodę powstałą w trakcie wynajmu i rozliczaną w ciężar polisy AutoCasco odpowiada Klient do kwoty udzialu własnego – niezależnie od łącznego kosztu naprawy tej szkody. Doubezpieczenie gwarantuje, iż Klient nie ponosi udziału własnego, a tym samym nie ponosi konsekwencji finansowych, jeśli uszkodzi auto, które będzie potem naprawiane z AutoCasco.

8. Czy mogę wynająć samochód jeśli nie posiadam polskiego prawa jazdy?

Tak. Możliwy jest również wynajem samochodu posiadając prawo jazdy z innego kraju niż Polska. Są to następujące państwa:
Albania, Austria, Bahamy, Bahrajn, Białoruś, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Brazylia, Bułgaria, Cypr, Chorwacja, Czechy, Dania, Demokratyczna Republika Konga, Estonia, Filipiny, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Gujana, Hiszpania, Holandia, Iran, Irlandia, Islandia, Izrael, Kazachstan, Korea Południowa, Kuba, Kuwejt, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Macedonia, Malta, Maroka, Monako, Mongolia, Niemcy, Niger, Norwegia, Pakistan, Polska, Portugalia, Republika Mołdawii, Republika Środkowej Afryki, Republika Południowej Afryki, Rosja, Rumunia, San Marino, Senegal, Seszele, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Tadżykistan, Turkmenistan, Ukraina, Urugwaj, Uzbekistan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Wybrzeże Kości Słoniowej, Zimbabwe.

W przypadku prawa jazdy z USA, Kanady, Australii i Turcji, polskie prawo oraz firmy ubezpieczeniowe wymagają również posiadania prawa jazdy międzynarodowego.

9. Co w przypadku awarii lub uszkodzenia wynajętego samochodu?

Jeśli wynajęty samochód jest unieruchomiony z powodu awarii, kolizji drogowej lub innego losowego zdarzenia, prosimy o natychmiastowy kontakt z naszym biurem pod numerem ( +48 ) 731 40 30 10, które jest czynne 24h na dobę. Nasz pracownik pomoże Państwu i przekaże dalsze instrukcje.

10. Jak wygląda wydanie oraz późniejszy zwrot samochodu?

Pracownik Wypożyczalni Samochodów Avik Rent A Car przygotuje dla Państwa umowę wraz z regulaminem. Przy przekazaniu auta sporządzi protokół wydania samochodu, na którym zaznaczony zostanie stan techniczny samochodu. Nasze auta są zawsze umyte i zatankowane do pełna. Po podpisaniu wszystkich dokumentów przekazywane są kluczyki wraz z dowodem rejestracyjnym i ważną polisą ubezpieczeniową. Podczas zwrotu samochodu stan auta jest weryfikowany z wcześniej podpisanym protokołem wydania.

11. Czy samochód może być podstawiony na lotnisko lub inne wskazane miejsce?

Tak. Samochód może zostać podstawiony przez naszego kierowcę w miejsce wskazane przez Klienta na terenie Trójmiasta. Posiada on wówczas przy sobie przenośny terminal płatniczy oraz komplet dokumentów do podpisania. Wszystkie czynności wykonywane są na miejscu bez konieczności stawiania się w naszym biurze. W szczególnych wypadkach pobieramy za to dodatkową opłatę.

12. Czy istnieje limit kilometrów który można przejechać?

Tak. Wynosi on 400 km/dzień. Aby samochodami wynajętymi w Wypożyczalni Samochodów AVIK Rent A Car można było pokonać dowolną ilość kilometrów należy wybrać i opłacić opcję bez limitu kilometrów.

13. W jaki sposób można zarezerwować samochód?

Samochód można zarezerwować poprzez formularz internetowy dostępny na stronie www.avikrent.pl, telefonicznie pod numerem ( +48 ) 731 30 40 10 lub email na adres avikrent@gmail.com

14. Czy mogę wypożyczyć z autem dodatkowe akcesoria np. fotelik , nawigację czy łańcuchy śniegowe?

Tak. Jednak podczas wstępnej rezerwacji zapytaj o dostępność porządanego akcesorium.

15. Czy auta mają Assistance?

Tak. Wszystkie nasze auta posiadają pełen pakiet ubezpieczeń.

16. Co jeśli dostanę mandat?

Zapłać go bo jest Twój. Jeśli zaś zostaniesz nagrany lub sfotografowany informację o należnym mandacie otrzymasz od Nas lub firmy leasingowej . Płatność zostanie powiększona o koszty manipulacyjne w wysokości 100 zł.

17. Czy muszę oddać auto umyte i zatankowane?

Klient zawsze dostaje od nas auto wysprzątane i w takim stanie powinien je oddać. Jeśli z jakiegoś powodu nie może tego zrobić to zrobimy to za niego doliczając odpowiednią opłatę . Ilość paliwa podczas zdania auta powinna być taka sama jak podczas przyjęcia.

18. Czy wolno palić w samochodzie?

Nie . Jest to kategorycznie zabronione. Jeżeli zostanie ustalone że klient palił w aucie, to zostanie on obciążony karą umowną.

19. Jaki jest stan techniczny aut?

Cała nasza flota jest młoda bo nie przekraczająca 4 lat. Auta są na gwarancji fabrycznej i zimą wyposażone w opony zimowe.

20. Czy mogę oddać auto w innym mieście?

Nasze auta można oddać na terenie całego Trójmiasta bezpłatnie. Jest możliwość odebrania w innym miejscu za dodatkową opłatą.

21. Czy ceny zawierają podatek VAT?

Tak. Nasze ceny są cenami brutto.